Nysted Kajak- og Roklub

Danmarks sydligste Kajak- og Roklub med eksistens siden 1924

Velkommen til Nysted- Kajak og Roklub

Klubben har beliggenhed i Nysted, en lille købsstad i smukke og naturlige omgivelser lige ud til Østersøen. Vores daglige ro vand her på Lollands sydkyst giver uendeligt med muligheder hvad end du ønsker at ro i Robåd, Havkajak eller at stå på Stand Up Paddle board.

Inrigger / robåd

En Inrigger er en større robåd, hvor roerne sidder med ryggen mod stævnen og hver roer har en enkelt åre. Robådens konstruktion gør den sødygtig og er derfor oplagt til vores rovand.

Havkajak

En havkajak er den stabile "tursejler" i kajak kategorien. Den gør sig fantastisk i bølger og på åbent hav, men er ligeledes også hurtig på fladt vand. Yderligere kan den også pakkes i de vandtætte rum, til tursejlads.

Stand Up Paddle

SUP er en nyere vandsportsgren, som er vokset markant i de senere år, det er en aktivitet for alle aldre og de kan benyttes på utallige måder. Det anses på nuværende tidspunkt som "under opstart" i klubben

Ro motion er go' motion

Frisk luft, samvær og naturoplevelser – det er opskriften på “Go’ Motion”. Uanset om du vælger et Stand Up Paddle Board, en Kajak eller en Inrigger, kan du opleve det hele og tilligemed få trænet alt lige fra skuldre, ryg og mave til benene.

Ugentlig træning

Klubben tilbyder ugentlige fællesaftener, hvor vi typisk roer en tur på 2-3 timer, alt efter medlemmernes / roernes erfaring og lyst.

Weekendtur/camping

Weekend ture

Elsker du bål, hygge og overnatning i det fri, så skal du med Nysted Kajak- og Roklub på weekend tur til en "fjern" destination.

Teknisk træning, sjov og leg

Klubben har egne instruktører som kan tilbyde vores medlemmer uddannelse inden for IPP systemet samt udvikle og træne tekniske færdigheder.

Ønsker du at vide mere, så ta et kig på sidens faner...

Bliv uddannet inden for vandsport

Nysted Kajak- og Roklub har optaget IPP’s ( International Paddle Pass ) roeruddannelser, som udvikler roernes tekniske færdigheder og sikkerhedsmæssige niveau, samt opfordrer til leg og forbedring.

Vi har egne instruktører og tilbyder indtil videre følgende kurser:

Havkajak ipp2 kursus

Kurset sikrer at roeren kan færdes sikkert og forsvarligt på havet med et vist erfarings niveau ( øvet ) samt kan ro på tur som en del af en gruppe eller på egen hånd.

Stand Up Paddle Ipp1 kursus

Kurset motiverer og introducerer roeren til sikkerhed og ansvarlighed på vandet. På kurset trænes du i grundlæggende håndtering og kontrol af bordet både teknisk og sikkerhedsmæssigt.

Selv- og makkerrednings kursus

Klubben arrangerer et eller flere svømmehals kurser hvert år, hvor det er muligt at lære om sikkerhed og redning af sig selv eller en makker.

Ønsker du at være en del af Nysted Kajak- og Roklub?

Så ta’ kontakt til os under fanen “kontakt os” eller gå direkte til medlems blanketten herunder!

Besøg os

Strandvejen 4, 4880 Nysted